השר המצרי בראיון: "משאיות סיוע לאורך קילומטרים"

    שלמה ריזל No Comments on השר המצרי בראיון: "משאיות סיוע לאורך קילומטרים"

    שר החוץ המצרי סאמח שוקרי בראיון לרשת CNN על הקשיים בהשגת סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח: "כרגע יש שיירה באורך קילומטרים של סיוע הומניטרי עם משאיות בצד הדרך שממתינות לאפשרות להיכנס לעזה. מעבר רפיח במהלך היומיים האחרונים הופצץ ארבע פעמים ונגרם לו נזק"

    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    ברקע המעורבות המצרית בהעברת משאיות סיוע הומניטרי לרצועת עזה, ובמסגרת הדרישה בישראל מממשלת מצרים לסייע בהקמת עיר אוהלים לפליטים מעזה באזור בסיני, אירחה המגישה הראשית של CNN, כריסטיאן אמנפור, את שר החוץ המצרי סאמח שוקרי על הקשיים בהשגת סיוע הומניטרי לעזה דרך מעבר רפיח.

    "כרגע יש שיירה באורך קילומטרים של סיוע הומניטרי עם משאיות בצד הדרך שממתינות לאפשרות להיכנס לעזה. מעבר רפיח במהלך היומיים האחרונים הופצץ ארבע פעמים… למעבר נגרם נזק, לכבישי הגישה בין הצד המצרי לעזה יש נזקים חמורים וצריכים תיקון, ולכן אין לנו כל אישור לתוואי ברור ומאובטח לשיירות אלו יוכלו להיכנס בבטחה וללא כל אפשרות למטרה. זה המצב והמצב הנוכחי. אנו פועלים במלוא המרץ בתקווה שיש פתח ויכולת לתקן את המעבר… יש צורך גדול של העקורים מצפון עזה שנמצאים כעת במצב של מחסור במזון, מים, מחסה והם סובלים מאוד. אבל עד עכשיו אין מעבר בטוח שניתן".

    האם מצרים תקבל פליטים פלסטינים למדינה? נשאל שר החוץ המצרי שהשיב: "מה שצריך לאפשר הוא כניסה של סיוע הומניטרי כדי לספק לעמי עזה להישאר בשטחם. ההעברה הזו, אותה עקירה, מנוגדת למשפט ההומניטרי. אני לא מבין מה המטרה של העברת מספר עצום של אנשים למדינה שכבר מארחת תשעה מיליון פליטים כדי לקבל זרם נוסף מסוג זה… אני תוהה מדוע יש להניח שמצרים מאפשרת זרם של אחד או שני מיליון תושבים?"

    על פגישתו הקרובה של נשיא מצרים עם הנשיא ביידן אמר שוקרי: "בטווח המיידי אני מאמין שהשיחה תצטרך להדגיש את החשיבות של הגנה על חיי אזרחים ואת ההכרח לספק גישה הומניטרית כדי לספק מקלט בטוח לאזרחים כך שיינתן להם זכויותיהם על פי המשפט הבינלאומי וההומניטרי. אבל גם היא בהכרח תצטרך להתמודד עם הסיכויים של ייזום מחדש של מסלול מדיני ואופק מדיני לסיום הסכסוך על פתרון שתי המדינות".

    "אני מאמין שניתן לשלוט בעזה על ידי העם הפלסטיני בעזה ועל ידי חידוש הרשות הפלסטינית שיש לה את האחריות לממשל השטחים הפלסטיניים הכובשים וצריך לתת לה את ההזדמנות" אמר שר החוץ המצרי את דעתו מי עשוי לשלוט בעזה אם חמאס יופל.

    שר החוץ המצרי תיאר כי הוא היה המום לראות את אירועי ה-7 באוקטובר: "נורא לראות כל תמונה שמכוונת לאזרחים. זה לגמרי לא מקובל. אזרחים לא צריכים להיות נתונים בשום צורה לפעילות צבאית כלשהי. זה היה הלם, משהו שהיה מצער".



    0 תגובות